Temmuz sayımız çıktı! 


Dergimizin 121. sayısı 1 Temmuz'dan itibaren D&R, Remzi ve İnkilap Kitabevi gibi seçkin satış noktalarında.


DERGİMİZİ TURKCELL DERGİLİK, TÜRK TELEKOM E-DERGİ VE QUALITYOFMAGAZINE.COM ONLİNE PLATFORMLARINDAN OKUYABİLİRSİNİZ!


Keyifli okumalar!


Şifremi Unuttum
Kaydol

Gizle

DMC Genel Müdür Yardımcısı Özden Bora müzik aşkını ve sektörün son durumunu Quality'e anlattı

01.07.2019

20 yıldır müzik sektöründe bir çok başarıya imza atan, 17 yıldır müzik piyasasının lider firmalarından DMC Müzik’te hizmet veren ve şu anda DMC Genel Müdür Yardımcılığı yapan Özden Bora ile müzik aşkını ve sektörün son durumunu konuştuk. 


Yaklaşık 20 yıldır müzik sektöründesiniz. Son 17 yılı DMC’de geçen başarılı bir kariyer öykünüz var bunu sizden dinleyebilir miyiz?

Üniversite’den sonra müzik sektöründe çalışmaya başladım. İlk olarak o yılların çıkış yakalayan müzik firması Dost Müzik’te görev aldım. Ciguli, Grup Destan, Ziynet Sali, Burcu Güneş, Mansur Ark, Melih Kibar Yadigar albümü ve Altın Mikrofon Yarışmaları albümü projesi gibi yayınlarımız oldu. Zaman içerisinde Dost Müzik piyasadan çekildi. Altın Mikrofon Yarışmaları albümü projesinde partner şirketimiz DMC idi. Bu bu proje ile ilgili çalışırken DMC bana iş teklif etti ve DMC’de çalışmaya ürün müdürü olarak bu şekilde başladım. Yıllar içerisinde Yapım ve Pazarlama Direktörlüğü ve son olarak Genel Müdür Yardımcılığı görevlerine atandım. 


Neredeyse 18 yıl aynı şirkette çalışmak büyük bir istikrar göstergesi bunu neye bağlıyorsunuz?

Evet uzun bir süre. Yaptığım işi iş olarak görmüyorum mesleğim aynı zamanda yaşam biçimim bu da tüm yaşam enerjimi etkiliyor. Başka bir iş yapsam mutsuz olurdum. Yıllar içerisinde çok iyi ekip arkadaşlarım oldu. Ortada bir başarı varsa hepsinin katkısı vardır. 


Erkek egemen bir sektörde çok az sayıdaki kadın yöneticiden birisiniz bunun avantaj ya da dezavantajları oldu mu?

Birçok sektörde erkek egemen bir yönetim olduğu gibi müzik sektöründe de var haklısınız. Bugün bir çok müzik şirketinin sahibi ya da yöneticisi erkekler. Avantaj diyemem ama dezavantajları olmuştur zaman içinde. Bu dünyada kendinizi kabul ettirmek, saygınlık ve güvenilirlik kazanmak zaman ve emekle mümkün oluyor. Genel olarak sakin, uzlaşmacı ve sabırlı bir tavrım var. Ancak şirketim ya da sanatçılarımız haksızlığa uğruyorsa inandığım değerler için sertliğimi göstermekten kaçınmam. 




Bir müzik yapımcısının olmazsa olmazı nedir?

İyi bir ekip kurmak ve uyumla çalışmak. Disiplin, çalışmak ve inanmak. İletişimin her zaman sağlıklı yürümesine konsantre olmak. 


DMC’de görev aldığınız ilk 3 proje hangisiydi. 

Sezen Aksu, Volkan Konak ve MFÖ albümleri. 


Müzik sektöründeki değişimi nasıl yorumluyorsunuz. 

2000’li yıllar ile birlikte internet kullanımı hayatımızın tüm alanında olduğu gibi müzikte de etkili olmaya başladı. 2004 yılındaki üretimlere göre Müyap verileri 44 Milyon bandrol adedini verirken 2018’de bu sayı 3 milyona düşüyor. Bununla birlikte dijital müzik marketlerin kullanımının müzik dinleyicisi üzerinde etkin olduğunu görüyoruz. Youtube, Apple Müzik, Spotify gibi yabancı marketlerin yanı sıra Fizy ve Muud gibi yerli müzik mağazalarımız da etkin şekilde kullanılıyor. Son tükecinin müzik dinleme alışkanlıkları yıllar içinde plaklardan kasetlere kasetlerden CD’lere ve CD’lerden özellikle akıllı telefonlar yoluyla dijital marketlere kaydı. Dijital dönüşüm hayatımızın her alanında yaşanıyor. Artık birçok marka araba üretiminde CD gözü kullanmıyor. Müzik taşıyıcıları kasetçalar ve sonrasında CD çalar yerine bilgisayarlar, akıllı telefonlar, usb gibi cihazlara kaydı. Bunun yanı sıra son bir kaç yıldır plak üretimine bir eğilim var. Bir çok projemizin plağını da basıyoruz. Çok yüksek adetler değil ama yine de hatırı sayılır bir karşılığı var.


RÖPORTAJIN DEVAMI VE ÇOK DAHA FAZLASI İÇİN TIKLAYIN


Dergimizin 121. sayısı, 1 Temmuz'dan itibaren D&R, Remzi ve İnkilap Kitabevi gibi seçkin satış noktalarında ve Turkcell Dergilik, Türk Telekom E-Dergi ve www.qualityofmagazine online platformlarında.


13